Sunday, July 3, 2011

so beautiful bug-7: 사마귀

사마귀 (praying mantis) is a formidable predator, putting them on the top of the food chain in insects. Modified front legs are good for grabbing preys firmly, so no one can escape.

It was very hard to focus on this guy with digital camera.
(Click to enlarge)
I have to admit that 사마귀 are not beautiful to me. They look a bit threatening or scary in particular when they stare me in the eyes. ..섬찌~찢..  So until recently I had no courage to catch it with bare fingers.


While I was roaming our back yard, I noticed a figure with thin body (~ 1-inch long).  It was a baby 사마귀!!!!
I was very glad to see the baby mantis for the first time.




고슴도치 세끼처럼 사마귀 세끼도 귀엽네요.
그래도 이 쬐끄만 것이 째-려보기는....
나를 한번 어찌 해 보겠다고?  ㅠㅠ

사마귀 belong to Order Mantodea.  There are about 20 species known in North America.  =°|°=

In Korean, 사마귀 has an additional meaning; benign skin warts. I wonder how such completely different things got the same name.

4 comments:

  1. ㅎㅎ. "Honey, I shrunk the kids"란 영화가 생각납니다. 안 보셨슴 함 보시지요...

    ReplyDelete
  2. 전 어렸을때 몸에 사마귀가 나면 사마귀잡아서 사마귀없앤 기억이 있답니다. 글고 보면 사마귀에 대해선 제가 강자 !**!

    ReplyDelete
  3. 오. 이열치열이내요.. 정말로 사마귀가 사마귀를 먹었나요? ㅎㅎ. 님의 코멘트에 '사마귀'가 네번 쓰였어요.. ㅋㅋ

    ReplyDelete
  4. 와 글고 보니 그러네요. 전라도 사투리로 '거시기가 거시기 한께 거기시가 거시기 해불구마'라는 말이있죠. 전 어쩔수 없는 전라도 촌년..ㅋㅋ. 네 제 기억으로는 사마귀가 사마귀를 먹도록 가만히 올려놓고 다먹으면 쫓아냈어요. 사마귀가 없어지면 그렇게 시원할 수가..ㅎㅎㅎ

    ReplyDelete